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* プレイヤーがMountに乗っている時に[[Potion of Return]]で出現するポータルが、Mountを含めたプレイヤーの身長を基準に位置が決まっていたのを修正
* プレイヤーがMountに乗っている時に[[Potion of Return]]で出現するポータルが、Mountを含めたプレイヤーの身長を基準に位置が決まっていたのを修正
* [[Toxic Flask]]が[[Platform]]をすり抜けなかったのを修正
* [[Toxic Flask]]が[[Platform]]をすり抜けなかったのを修正
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* [[Shroomite Helmet]]の説明文の誤記を修正
+
* [[Shroomite Helm]]の説明文の誤記を修正
* [[Mannequin]]にアクセサリーを装備させる時、Shiftを押しながら装備させると表示に不具合が起きていたのを修正
* [[Mannequin]]にアクセサリーを装備させる時、Shiftを押しながら装備させると表示に不具合が起きていたのを修正
* 右クリックで状態の変わるアイテム ([[Void Bag]], [[Shellphone]]など) をMultiplayerで変化させると、相手側に効果音が急激に連続して鳴る不具合を修正
* 右クリックで状態の変わるアイテム ([[Void Bag]], [[Shellphone]]など) をMultiplayerで変化させると、相手側に効果音が急激に連続して鳴る不具合を修正
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* 特定の鎧と同時に装備した時の[[Witch's Broom]]騎乗時のランタンの見え方がおかしくなる不具合を修正
* 特定の鎧と同時に装備した時の[[Witch's Broom]]騎乗時のランタンの見え方がおかしくなる不具合を修正
* [[Chlorophyte Extractinator]]で[[Shadow Scale]]と[[Tissue Sample]]が互いに変換できなかったのを修正
* [[Chlorophyte Extractinator]]で[[Shadow Scale]]と[[Tissue Sample]]が互いに変換できなかったのを修正
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* [[Flame Waker Boots]]と[[Hellfire Treads]]装備時の炎の軌跡が、装備スロットの順番によっては違う場所の染料が適用されていたのを修正
+
* [[Flamewaker Boots]]と[[Hellfire Treads]]装備時の炎の軌跡が、装備スロットの順番によっては違う場所の染料が適用されていたのを修正
* インベントリのホットバーの部分が金色で強調表示されることがあったのを修正
* インベントリのホットバーの部分が金色で強調表示されることがあったのを修正
* ゲームパッド使用中にAutopauseで一時停止すると、インベントリからアイテムを投げ捨てられなかったのを修正
* ゲームパッド使用中にAutopauseで一時停止すると、インベントリからアイテムを投げ捨てられなかったのを修正
-
* ゲームパッド使用時、アイテムを連続で使い続けてしまうバグの再修正(?)
+
* Followup fix for a recurring issue that locks players into reusing an item repeatedly when on Gamepad.
* [[Hammer]]で叩いたブロックの光の具合がおかしかったのを修正
* [[Hammer]]で叩いたブロックの光の具合がおかしかったのを修正
* カメラモードで撮影したスクリーンショット・スナップショットで[[Aether]]のエフェクトが機能していなかったのを修正
* カメラモードで撮影したスクリーンショット・スナップショットで[[Aether]]のエフェクトが機能していなかったのを修正
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;不具合修正
;不具合修正
-
* 昼が勝手に夜になってしまうバグを修正
+
* Fixed an issue with [[day]] spontaneously setting itself to [[night]].
-
* 起動してから最初に[[Queen Bee]][[Golem]]を召喚した時に、(マルチでは特に)召喚に失敗することがあったのを修正(?)
+
* Fixed an issue where [[Queen Bee]] and [[Golem]] would fail to spawn the first time every launch session, and possibly more often in [[Multiplayer]] in some cases.
-
* [[Bestiary]]の表示を並べ替えてから一度閉じて閉じて再度開いた時に、並び替えの設定が保持されていなかったのを修正
+
* Fixed [[Bestiary]] entries not updating their adjusted stats first for the purposes of sorting.
-
* [[Rubblemaker]]の設定を切り替えた時、他のプレイヤーの設定も同時に切り替わっていたのを修正
+
* Fixed an issue where pressing UP/DOWN to toggle [[Rubblemaker]] tiles changing the selection of other players as well.
-
* [[Dead Man's Chest]]周辺の地形にあるトラップが、ワールド生成時に他のChestなどと重なって壊れることがあったのを修正
+
* Fixed a worldgen issue where [[Dead Man's Chest]] minibiome [[traps]] could generate over other containers and break them.
-
* [[Remix]]/[[Everything]]シードで、プレイヤーがダメージを全く与えることなく溶岩のダメージで倒された時に[[King Slime]]が召喚されることがあったのを修正。<br>ただし一度でもプレイヤーがダメージを与えていると召喚される可能性がある。
+
* Fixed an issue where [[King Slime]] could be summoned on [[Remix]]/[[Everything]] seeds by [[slimes]] being killed in [[lava]] without player interaction. Hurting the slime first will still allow King Slime's spawn to happen if the lava delivers the killing blow, however.
-
* [[Slimer]][[Monster Meat]]を落とす確率が誤って想定の2倍になっていたのを修正
+
* Fixed [[Slimer]]s having an inadvertent double chance to drop [[Monster Meat]].
-
* [[1.4.4.6]]でのIpv6 IP関連の修正を元に戻した。今後対応予定。
+
* Reverting a change in [[1.4.4.6]] relating to ipv6 IPs to resolve a bug; will be re-evaluated in a future hotfix.
== ver 1.4.4.6 2022年10月21日 ==
== ver 1.4.4.6 2022年10月21日 ==
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;追加・変更
;追加・変更
-
* Guides to Critter Companionship, Environmental Preservation, Peaceful Coexistenceの効果のオンオフを右クリックで切り替えられるようになった
+
* Guides to Critter Companionship, Environmental Preservation, and Peaceful Coexistence can now be toggled on and off via Right Click, either in the inventory or from hotbar.
-
* すべてのTorchをShimmerでAether Torchに変換できるようになった
+
* All Torches are now transmuted in Shimmer to Aether Torches.
-
* 素材にBoneが含まれるアイテムはSkeletronを撃破しないとShimmerで分解できなくなった
+
* You can no longer obtain bones via Shimmer decrafting before Skeletron.
-
* 素材にLihzahrd Brickが含まれるアイテムはGolemを撃破しないとShimmerで分解できなくなった
+
* You can no longer obtain Lihzahrd Bricks via Shimmer decrafting before Golem.
;バグ修正
;バグ修正
361行: 361行:
* Fixed the Sickle not being able to get Hay from Ash grass and Sea Oats.
* Fixed the Sickle not being able to get Hay from Ash grass and Sea Oats.
* Fixed an issue with the delay on Darkness messages on the Constant seed not giving enough warning time.
* Fixed an issue with the delay on Darkness messages on the Constant seed not giving enough warning time.
 +
 +
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== ver 1.4.4.4 2022年10月4日 ==
== ver 1.4.4.4 2022年10月4日 ==
369行: 372行:
* Changed [[Ghost set]]'s Shirt so that you can see your worn pants beneath it. Using it with [[Familiar Pants]] will show the bare legs again.
* Changed [[Ghost set]]'s Shirt so that you can see your worn pants beneath it. Using it with [[Familiar Pants]] will show the bare legs again.
* Floating container projectiles ([[Money Trough]], [[Void Bag]]) now have an increased Quick Stack to Nearby Chests range just like [[chests]] do.
* Floating container projectiles ([[Money Trough]], [[Void Bag]]) now have an increased Quick Stack to Nearby Chests range just like [[chests]] do.
-
* [[Kwad Racer Drone]]の駆動時の音量が低下
+
* Reduced volume on the [[Kwad Racer Drone]].
-
* [[Shimmering]][[デバフ]] state no longer grants invincibility against bosses (invasion will be in a subsequent hotfix).
+
* [[Shimmering]] [[debuff]] state no longer grants invincibility against bosses (invasion will be in a subsequent hotfix).
;バグの修正
;バグの修正
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* Fixed [[Pumps]] turning [[Lava]] and [[Honey]] into [[Water]].
* Fixed [[Pumps]] turning [[Lava]] and [[Honey]] into [[Water]].
* Fixed a softlock caused by leaving worlds in certain ways when using [[Drone]]s or [[Golf]].
* Fixed a softlock caused by leaving worlds in certain ways when using [[Drone]]s or [[Golf]].
-
* Fixed [[Brain of Cthulhu]] teleporting too close to the player in [[For the worthy]][[Get fixed boi]] Seeds. It should no longer be able to directly telefrag the player, but the Brain is not avoiding you, so a rapidly moving player may still find themselves in its new teleport position.
+
* Fixed [[Brain of Cthulhu]] teleporting too close to the player in [[For the worthy]]/[[Everything]] Seeds. It should no longer be able to directly telefrag the player, but the Brain is not avoiding you, so a rapidly moving player may still find themselves in its new teleport position.
-
* [[Spear]]系の武器を重力反転状態で使った時の表示の不具合を修正
+
* Fixed a visual issue caused by using some [[spears]] in reverse gravity.
-
* Fixed some tile merging issues with [[Dirt Block|Dirt]].
+
* Fixed some tile merging issues with [[dirt]].
-
* Fixed an issue causing some [[Clentaminator]] [[Solution]] to consume far too much ammo per shot.
+
* Fixed an issue causing some [[Clentaminator]] [[Solutions]] to consume far too much ammo per shot.
* Fixed some [[melee speed]] tooltip inconsistencies on 2 items.
* Fixed some [[melee speed]] tooltip inconsistencies on 2 items.
-
* スマートカーソルが[[Boulder]][[Pylon]]の上に置こうとしていたのを修正
+
* Fixed [[Smart Cursor]] trying to place [[Boulder]]s on [[Pylons]].
449行: 452行:
;追加・変更
;追加・変更
-
* ワールド選択画面で、Moon Lord撃破済みのワールドには金色の枠がつくようになった
+
* Worlds where Moon Lord has been defeated now show a golden border on the world selection menu.
-
* 実績1つ追加
+
* Added one new achievement.
;バグの修正
;バグの修正
-
* サーバーの実行時に一部の serverconfig オプションが完全に無視される問題を修正
+
* Fixed some serverconfig options being completely ignored when running servers.
-
* Journey Modeで敵のステータスが増加するバグ修正?
+
* Fixed a major scaling issue with Journey Mode universally having increased stats on enemies.
-
* 一部のアイテムが勝手に連続使用されてしまうのを修正
+
* Fixed an issue causing players to infinitely use some items without being able to stop.
-
* 特定のTown Slimeを8番目に出現させると、 実績「The Great Slime Mitosis」が解除されなかったのを修正
+
* Fixed an issue where rescuing certain slimes as the 8th would not unlock The Great Slime Mitosis achievement.
-
* キャラクター選択画面で、Petに染色が適用されていなかったのを修正
+
* Fixed character selection not properly applying dyes to players who had dyed pets.
-
* Jellyfishの電撃で倒された時に、死亡メッセージが間違っていたのを修正
+
* Fixed a bug that gave an incorrect death message when killed by Jellyfish Shock Attacks.
-
* ワールド生成時に壊れたツリーが修正されるように、フェイルセーフを追加
+
* Added a failsafe so that broken trees in worldgen will be fixed.
-
* Coating系を除去する際に、スマートカーソルで[[Paint Scraper]]が機能しなかったのを修正
+
* Fixed Paint Scraper not working with Smart Cursor when removing coatings.
-
* 一部のMonolithが地面に正しく「押し下げられない」問題を修正しました。(?)
+
* Fixed some monoliths not properly being "pushed down" into the ground.
-
* 逆重力時の液体レンダリングの問題を修正
+
* Fixed some liquid rendering issues when in reverse gravity.
-
* Chain作成時の個数の変更(10→15)が反映されていなかったのを修正
+
* Fixed the change to Chain's recipe from 10->15 not working. It should now properly give 15.
-
* Magic Quiverのノックバックへのボーナスが機能していなかったのを修正
+
* Fixed an issue where Magic Quiver's knockback bonus rounded down, which actually nerfed most Knockback values.
-
* Chainは溶岩に耐性があるにも関わらず、溶岩の中にまで伸ばすことができていなかったのを修正
+
* Fixed an issue where Chains were lava immune, but could NOT be "extended" into lava.
-
* 天井から吊り下げるタイプの家具が、室内に設置しても風で揺れていたのを修正
+
* Fixed hanging furniture swinging indoors with the wind.
-
* Corrupt/Crimson Jungleで、Hiveブロックが近くにある時にJungleのCritterが出現していたのを修正
+
* Fixed an issue where Jungle critters could spawn in a Corrupt/Crimson Jungle when near Hive blocks.
-
* ワールド生成中に、特定のオブジェクトを生成しようとしてハングアップする問題を修正
+
* Fixed an issue during worldgen where the game hangs indefinitely trying to spawn some objects.
-
* 仮想キーボードでEscapeキーが正しく機能しない問題を修正
+
* Fixed an issue with Escape not working properly on the Virtual Keyboard.
-
* Moon LordのPhantasmal Sphereのダメージ変更が一つのバージョンにしか適用されていなかったのを修正
+
* Fixed an issue where the change Moon Lord's Phantasmal Sphere damage was only applied to one of the two versions.
-
* まだ発見されていない新コンテンツ関連のバグを修正
+
* Fixed a few bugs relating to new content that hasn't been spoiled yet.
-
* 2 つのタイトルメッセージが表示されない問題を修正しましたが、現時点ではまだ英語以外の言語で適切に翻訳されていません。
+
* Fixed an issue preventing 2 of the title messages from showing, but they are still not properly translated in non-English languages for now.
-
* マルチプレイヤーでタイルからの溶岩のスポーンがサーバーサイドでスポーンせず、ゴースト溶岩が発生する問題を修正しました。
+
* Fixed an issue with lava spawns from tiles not spawning serverside in multiplayer, resulting in ghost lava.
-
* トラップされたチェストのワールドゲンの問題を修正しました。これにより、すべてのシードでワールドゲンがフリーズする原因の少なくとも 1 つが軽減されます。
+
* Fixing a worldgen issue with Trapped Chests, which should alleviate at least one possible cause of worldgen freezing on the Everything seed.
 +
 
==ver 1.4.4 2022年9月28日==
==ver 1.4.4 2022年9月28日==
883行: 887行:
;バランス調整
;バランス調整
-
; 近接武器
+
; Melee weapons
[[Brand of the Inferno]]
[[Brand of the Inferno]]
* Use time decreased from 25 to 20 in light of recent buffs to similar tier weapons
* Use time decreased from 25 to 20 in light of recent buffs to similar tier weapons
892行: 896行:
[[Christmas Tree Sword]]
[[Christmas Tree Sword]]
* Projectiles now deal 75% of the base damage instead of 50%
* Projectiles now deal 75% of the base damage instead of 50%
-
; 遠距離武器
+
; Ranged weapons
[[Super Star Shooter]]
[[Super Star Shooter]]
* Increased use time from 12 to 18.
* Increased use time from 12 to 18.
* Reduced damage from 70 to 60.
* Reduced damage from 70 to 60.
* Note: Due to immune frame time, this will actually result in more consistent damage, and is actually a buff. The damage decrease was required to offset the significantly increased damage.
* Note: Due to immune frame time, this will actually result in more consistent damage, and is actually a buff. The damage decrease was required to offset the significantly increased damage.
-
; 魔法武器
+
; Magic weapons
[[Betsy's Wrath]]
[[Betsy's Wrath]]
* Partially reverting damage buff from 1.4.1, reducing damage from 110 to 100
* Partially reverting damage buff from 1.4.1, reducing damage from 110 to 100
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; 召喚武器
+
; Summon weapons
[[Hornet Staff]]
[[Hornet Staff]]
* Increased damage from 11 to 12 (building upon the initial increase in 1.4.1 from 9 to 11)
* Increased damage from 11 to 12 (building upon the initial increase in 1.4.1 from 9 to 11)
923行: 927行:
* Cool Whip now inflicts Frostburn a short duration on hit
* Cool Whip now inflicts Frostburn a short duration on hit
* Increased the movement speed of the Snowflake minion by 50%
* Increased the movement speed of the Snowflake minion by 50%
-
[[Desert Tiger Staff|Desert Tiger]]
+
[[Desert Tiger]]
* Now "bounces on" its current target if that target is in the air, staying more firmly latched on and dealing damage
* Now "bounces on" its current target if that target is in the air, staying more firmly latched on and dealing damage
* Increased scaling damage per "minion slot" expended slightly (from 33% of base damage to 40% of base damage)
* Increased scaling damage per "minion slot" expended slightly (from 33% of base damage to 40% of base damage)
[[Rainbow Crystal Staff]]
[[Rainbow Crystal Staff]]
* Partially reverting the damage reduction in 1.4, increasing its damage from 80 to 130
* Partially reverting the damage reduction in 1.4, increasing its damage from 80 to 130
-
; Mount・翼・アクセサリー
+
; Mounts/Wings/Accessories
[[Celestial Starboard]]
[[Celestial Starboard]]
* Made some adjustments to improve its handling, while still keeping the fix that made sure that Starboard got full dash distance
* Made some adjustments to improve its handling, while still keeping the fix that made sure that Starboard got full dash distance
[[Star Cloak]]
[[Star Cloak]]
* Only creates stars now when taking damage from enemy sources
* Only creates stars now when taking damage from enemy sources
-
[[The Black Spot|Black Spot]]
+
[[Black Spot]]
* Slightly increased acceleration, to slightly offset for the loss of overall speed in 1.4.1
* Slightly increased acceleration, to slightly offset for the loss of overall speed in 1.4.1
-
; クラフトレシピ
+
; Crafting Recipes
[[Chlorophyte Bar]]
[[Chlorophyte Bar]]
* Reduced crafting recipe from 6 to 5 ore per bar
* Reduced crafting recipe from 6 to 5 ore per bar
1,052行: 1,056行:
;バグ修正
;バグ修正
https://terraria.wiki.gg/wiki/1.4.1#Bug_Fixes
https://terraria.wiki.gg/wiki/1.4.1#Bug_Fixes
-
 
-
[[バグ修正 (1.4.1)]]
 
==ver 1.4.0.5 2020年6月4日==
==ver 1.4.0.5 2020年6月4日==
1,161行: 1,163行:
*Fixed some issues with Wet Bombs.
*Fixed some issues with Wet Bombs.
*Fixed one of the Forest backgrounds having a pixel artifact.
*Fixed one of the Forest backgrounds having a pixel artifact.
-
* 新しく追加された[[柵]]の手前では草や木が成長できる
+
*New fences will now allow trees to grow.
*Gem Trees will also now grow with natural cave backgrounds behind them.
*Gem Trees will also now grow with natural cave backgrounds behind them.
*Fixed some buff icons having whitespace on them instead of transparency.
*Fixed some buff icons having whitespace on them instead of transparency.
1,167行: 1,169行:
==ver 1.4.0.4 2020年5月23日==
==ver 1.4.0.4 2020年5月23日==
原文:https://terraria.wiki.gg/wiki/1.4.0.4
原文:https://terraria.wiki.gg/wiki/1.4.0.4
-
 
;変更
;変更
-
* ゲームのパフォーマンスを向上させるためにいくつかの最適化を行った
+
*Made some optimizations to help game performance
-
* いくつかのメモリ管理の問題を修正
+
*Fixed some memory management issues
-
* カラーモードのうち、光に色がつかないモードでの照明関連のクラッシュを修正
+
*Fixed lighting related crash with non-color mode
-
* 最大移動液体/急速沈降条件を1.3.5.3以前の設定に戻す、serverconfig設定「slowliquids」を追加。これをオンにすると、一度に移動できる液体の量が減りますが、遅延が軽減される可能性があります。(?)
+
*Added a serverconfig setting "slowliquids" that restores the maximum moving liquid/quick settle condition to 1.3.5.3's setting, off by default. Turning this on will decrease the amount of *liquid that can move at once, but may reduce lag.
-
* 特定のワールドをロードする際のクラッシュを修正
+
*Fixed a crash when loading certain worlds
-
* Linuxでプレイする際、[[Solar Pillar]]関連の敵の[[Bestiary]]ページを開くとクラッシュする問題を修正
+
*Fixed Solar Pillar enemy's bestiary page crashing the game on Linux
-
 
+
;バグ修正
;バグ修正
-
* チームネームプレートが間違った位置にあるのを修正
+
*Fixed Team Nameplates being in the wrong position
-
* チームネームプレートにダメージを受けたキャラの体力バーが表示されなくなる問題を修正
+
*Fixed Team Nameplates no longer showing the healthbars of damaged teammates
-
* Multiplayer時に、データが破損したワールドにも入れてしまっていたのを修正
+
*Fixed an issue where multiplayer servers could run and allow players to join corrupted world files
-
* [[Sticky Grenade]], [[Sticky Bomb]], [[Sticky Dynamite]]が貼り付かないことがあったのを修正
+
*Fixed an issue where Sticky Grenades, Bombs, and Dynamite didn't always stick
-
* Block Swapでブロックを置き換えた時、そのブロックが中途半端に叩かれている状態も引き継いでいたのを修正
+
*Fixed an issue where Blockswapped and replaced tiles might maintain their cracked nature
-
* Mana Starが本来の約20%ほどしかドロップしていなかった問題を修正
+
*Fixed an issue where Mana Stars were dropping roughly 20% as much as they should
-
* [[Town Pet]]を撫でようとした時、Petが斜面にいて撫でたら宙に浮いてしまうような場合は撫でられなくなった
+
*Petting a Town Pet will no longer let you pet them if slopes are interfering and would make you float
-
* [[Journey Mode]]で、キャラの初期アイテムの[[Magic Mirror]]がCollector's Edition限定アイテムの[[Carrot]]に上書きされていたのを修正
+
*Fixed Collector's Edition Carrot overriding the Magic Mirror on a Journey Mode character
-
* [[Traveling Merchant]]と[[Skeleton Merchant]]に幸福度が設定されていたのを修正
+
*Fixed Traveling Merchant and Skeleton Merchant accidentally having NPC Happiness
-
* [[Enchanted Sundial]]がFPSの大幅な低下を引き起こす問題を修正
+
*Fixed an issue where Enchanted Sundial would cause heavy FPS drops
-
* [[NPC]]が[[Dynasty Chair]]に正しく座れなかったのを修正
+
*Fixed NPCs sitting incorrectly in Dynasty Chairs
-
* Blood/Gore設定で大部分のGoreでないオブジェクトが非表示になる問題を修正
+
*Fixed an issue where a lot of non-gore objects were hidden by Blood/Gore settings
-
* [[Hardmode]]における[[Dungeon]]の敵がアニメーションでわずかに床に引き込まれる問題を修正
+
*Fixed some Hardmode Dungeon enemies drawing into the floor slightly in their animation
-
* [[Digging Molecart]]で壊せないはずのブロックを壊せてしまっていたのを修正
+
*Fixed an issue where Digging Molecart would dig through tiles that should not be destroyed
-
* Mapの境界線の色がおかしかったのを修正
+
*Fixed player map borders not adjusting the border color properly
-
* [[Lunatic Devotee Banner]]と[[Red Potion]]に調査必要数がなかったのを修正
+
*Fixed an issue where Cultist Devotee Banner and Red Potion did not have research values
-
* [[Explosives]]でのダメージがPVPのダメージとしてカウントされるため、Explosivesでやられた時にコインがドロップされない問題を修正
+
*Fixed Explosives counting as PVP damage, resulting in it not dropping coins when you were killed by them
-
* いくつかのツールチップのタイプミスを修正
+
*Fixed a couple of tooltip typos
-
* [[Ninja Armor]]のツールチップの表記ゆれを修正
+
*Fixed some consistency issues with Ninja Gear tooltips
-
* [[Invisibility Potion]]のツールチップを更新
+
*Updated Invisibility Potion's tooltip
-
* [[Bowl of Soup]]の見た目の問題を修正
+
*Fixed a sprite issue with Bowl of Soup
-
* ワールドの上空全体が[[Platform]]で覆われている場合、[[Meteorite|隕石]]が落ちてこなくなるのを修正
+
*Fixed an issue where if the entire top of your world was covered with platforms, it would prevent meteors from spawning
-
* テキストがランダムに改行される特定のケースを修正
+
*Fixed certain cases of text getting random newlines
==ver 1.4.0.3 2020年5月20日==
==ver 1.4.0.3 2020年5月20日==
原文:https://terraria.wiki.gg/wiki/1.4.0.3
原文:https://terraria.wiki.gg/wiki/1.4.0.3
;変更
;変更
-
* Torchでの運ステータス低下要素を撤廃
+
*torchの運ステータス低下要素を撤廃
-
* Prismatic Lacewingの出現率が大幅増加
+
*Increased Prismatic Lacewing spawn rate significantly
-
* Angry DandelionがDaybloomを落とすようになった
+
*Angry Dandelions now have a chance to drop Daybloom
-
* BetsyのBestiary情報を解放するのに必要な撃破数が、他のボスと同様1体になった
+
*Betsy now only takes one kill to "max" Bestiary progress like other main bosses
-
* Zenithの作成素材にBee Keeperが更に必要になった
+
*Zenithの作成にBee Keeperが更に必要になりました
-
* Shiverthornの成長速度がやや遅くなったが、開花までの速度は二倍になった
+
*Shiverthorn is now somewhat slower to grow, but twice as fast to bloom
-
* WaterleafはRainの最中は成長速度が上がり、Blinkrootの[[Underground|地下]]での成長速度が上がり、FireblossomはUnderworldで成長する
+
*Waterleaf grows faster in the rain, Blinkroot grows faster underground, Fireblossom in the Underworld
-
* より多くのBlinkroots がworldgen 中に表示され、すべてのハーブも worldgen 中に潜在的に「成長」する可能性があります
+
*More Blinkroots appear during worldgen, and all herbs can potentially "grow" during worldgen as well
-
* Owlの鳴き声の頻度が下がった
+
*Owls now hoot less
-
* 大量のアート アセットのリビジョンを追加しました。大部分はマイナーなタッチアップですが、大幅な変更を加えたものもいくつかあります。特に、Molten の武器とツール、Clentaminator、およびSDMG が注目されています。
+
*Added a large quantity of art asset revisions, mostly minor touch ups, but several with substantial changes, most notably, the Molten weapons and tools, Clentaminator, and S.D.M.G.
-
* TombstoneがDangersense Potionに反応するようになった
+
*Tombstones now display with Dangersense Potion
-
* Dungeon GuardianとOld Manは、既存の方法に加えてSkeletronのロック解除方法でもロック解除されるようになった(?)
+
*Dungeon Guardian and Old Man will also be unlocked if you have Skeletron unlocked now, in addition to the previously existing methods to ensure you could unlock them
-
* config.json設定に、雷雨の時の稲光のフラッシュを無効にする"DisableIntenseVisualEffects"オプションを追加。フィードバックに応じて、他のメカニズムを含めるように拡張できます。
+
*Added a config.json setting called "DisableIntenseVisualEffects" that you can use to disable flashing during thunderstorms. Can be expanded to include other mechanics upon feedback.
 +
;バグ修正
 +
*Fixed an issue that caused serious worldgen problems and some crashes for users with Turkish-language PCs (and possibly some other languages as well)
 +
*Users with file permissions crashes should now get an updated error message giving more instructions on the matter (File permissions issues stem from Terraria not being allowed by the PC to make and modify save files, usually causing crashes when saving or making characters/worlds)
 +
*Fixed not getting a proper sound initialization not actually disabling sound, this should fix some sound initialization crashes
 +
*Added some optimization to Mannequins and Hat Racks to decrease their performance toll
 +
*Added some protection against crashing while taking very large Camera mode snapshots
 +
*Reduced liquid movement restrictions in Multiplayer, which should translate to more liquid being allowed to move in servers at once
 +
*Improved how multiplayer servers handle liquid syncing
 +
*Added new multiplayer NPC smoothing code, adjustable by a config.json setting called "MultiplayerNPCSmoothingRange" , npcs who move less than this range (default 1000 pixels) would be smoothed into their next position (can be disabled by setting it to 0)
 +
*Team name plates no longer show health when at full health to improve MP performance
 +
*Added a config.json setting called "TeamNameplateDistance" that lets you reduce the distance at which team names are drawn, with the default being 2000. Reducing the number of Team Nameplates on screen in MP can improve performance, so this can be used as needed.
-
 
+
*Fixed an issue where the World Menu seed button was still hidden
-
;クラッシュの修正とパフォーマンスの改善
+
*Fixed an issue where sometimes players would get an extremely long death timer. The maximum should now be limited to 30 seconds. This should retroactively fix characters with an extremely high death timer.
-
* トルコ語の PC (場合によっては他の言語も) を使用しているユーザーに深刻な worldgen の問題といくつかのクラッシュを引き起こした問題を修正しました。
+
*Fixed certain users not having left-click assigned to their mouse in the main menu when loading 1.4
-
* ファイル権限のあるユーザーがクラッシュすると、問題に関する詳細な指示を示す更新されたエラー メッセージが表示されるようになりました (ファイル権限の問題は、Terraria が保存ファイルの作成と変更を PC で許可されていないことが原因であり、通常、キャラクター/ワールドの保存または作成時にクラッシュが発生します)
+
*Fixed an issue where Minions would be summoned at an inverted position when in reverse gravity
-
* 適切なサウンドの初期化が得られず、実際にはサウンドが無効にならない問題を修正しました。これにより、いくつかのサウンド初期化のクラッシュが修正されるはずです。
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*Fixed an issue where the summon lock-on icon would at an inverted position in reverse gravity
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* パフォーマンスの負担を軽減するために、MannequinとHat Rackいくつかの最適化を追加
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*Fixed an issue where Hallow Trees on mowed Hallow grass would drop normal wood
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* カメラモードで大きなサイズのスナップショットを撮影した時のクラッシュに対する保護を追加
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*Fixed an issue where coin sparkles weren't appearing
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* Multiplayerでの液体の移動制限を緩和しました。これにより、サーバー内で一度に移動できる液体が増えます。
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*Fixed an issue where Gold Seahorses were caught as "Seahorse Cages"
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* マルチプレイヤーサーバーが液体の同期を処理する方法を改善
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*Fixed an issue where some Goblins would get stuck in doors and sink into the floor
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* Added new multiplayer NPC smoothing code, adjustable by a config.json setting called "MultiplayerNPCSmoothingRange" , npcs who move less than this range (default 1000 pixels) would be smoothed into their next position (can be disabled by setting it to 0)
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*Fixed an outline issue on Jungle Pants
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* マルチプレイヤーでのパフォーマンスを向上させるため、チームネームプレートはHPが全快の時にHPを表示しなくなりました
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*Fixed flail chains drawing incorrectly while on some mounts
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* チーム名が描画される距離を短縮できる"TeamNameplateDistance"という config.json設定が追加された。デフォルトは2000。マルチプレイヤーで画面上のチーム ネームプレートの数を減らすとパフォーマンスが向上する
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*Fixed an issue where wearing Moon Lord Legs and Frog Legs at the same time would give you no legs at all
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*Fixed an issue where you could use the Step Stool while grappled
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*Fixed an issue where Stylist-only hairs were inadvertently available by randomizing your character
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;バグ修正
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*Fixed an issue where NPCs were affected by disliking their neighbors more than hating their neighbors
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* ワールドメニューのシード値のボタンがまだ隠れていた問題を修正
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*Fixed an issue where you could summon multiple Queen Slimes
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* プレイヤー死亡時の復活までのタイマーが非常に長くなることがある問題を修正。最大値は 30秒に制限される。これにより、死亡タイマーが非常に長いキャラクターがさかのぼって修正されるはずです。
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*Fixed an issue where Texture Packs would not work for tiles without a game restart
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* 1.4 のロード時にメイン メニューでマウスに左クリックが割り当てられていない特定のユーザーを修正しました。
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*Fixed some visual effects acting unusually when time is sped up with Journey mode/sleeping/Sundials
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* 重力反転状態でミニオンが逆さまに召喚される問題を修正
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*Titanium armor's set bonus no longer triggers off of Target Dummies
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* 重力反転状態でミニオンのロックオンサイトが反転した位置に表示される問題を修正
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*Fixed a crash when a server tries to generate certain seeds via serverconfig.txt
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* Lawn Mowerで刈られたHallowed Grassの上に生えたPearlwoodを伐採すると通常のWoodを出していたのを修正
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*Fixed an issue where having pickup text off and using a Sonar Potion would delete the item you get
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* Coinの輝くエフェクトが出ていなかったのを修正
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*Fixed Obsidian Sinks using only Obsidian instead of Hellstone
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* Gold Seahorseを捕まえた時にSeahorse Cageになってしまっていたのを修正
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*Fixed server config.txt world path option being ignored during auto create
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* 一部のゴブリンがドアに引っかかって床に沈む問題を修正
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*Fixed Hooks and Mounts being usable after Mediumcore death
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* Jungle Pantsのアウトラインの問題を修正
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*Fixed Trident movement impacting minecarts
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* 一部のマウント騎乗時にフレイルの鎖が正しく描画されない問題を修正
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*Fixed Angler Quest fishing icon disappearing when a player dies
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* Moon Lord LegsとFrog Legsを同時に装備すると、足が表示されない問題を修正しました
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*Fixed an issue where Key of Light/Key of Night spawned mimics left behind phantom ghost chest tiles
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* フックで掴まっている最中にStep Stoolを使えていたのを修正
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*Fixed Betsy's loot having half the intended drop chance
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* キャラクターメイク時にランダム生成した場合、Stylistでしか設定できない髪型が選択される可能性があったのを修正
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*Fixed Depth Meter displaying incorrect height biome when using camera-moving items
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* NPCの幸福度補正で、大嫌いな相手よりも嫌いな相手からのマイナス補正が大きかったのを修正
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*Cool Whip's Snowflake should no longer attack critters, target dummies
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* Queen Slimeを複数召喚できる問題を修正
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*Fixed Cool Whip's Snowflake not despawning when a player dies or quits
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* ゲームを再起動しないとタイルに対してテクスチャ パックが機能しない問題を修正しました
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*Fixed Exquisitely Stuffed buff not giving Ranged damage
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* ジャーニーモード/睡眠/日時計で時間が早まると、視覚効果が異常に動作する問題を修正
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*Fixed Ocean critters spawning in deep caves below the Ocean
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* Titanium armorのセットボーナスはTarget Dummy攻撃時に発動しなくなった
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*Fixed Lava Lamps being unable to be placed on tables
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* サーバーが serverconfig.txt を介して特定のシードを生成しようとするとクラッシュする問題を修正しました
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*Fixed Mini Minotaur not animating properly while flying
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* ピックアップテキストをオフにしてSonar Potionを使用すると、入手したアイテムが削除される問題を修正しました
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*Fixed some item spelling concerns and grammatical issues with NPC Happiness text
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* Obsidian Sinkの素材にObsidianが使用されず、Hellstoneしか必要がなかったのを修正
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* 自動作成中にサーバーの config.txt ワールド パス オプションが無視される問題を修正しました。
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* Mediumcoreでの死亡後に、フックとMountが失われていなかったのを修正
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* トライデントの動きがトロッコに影響を与える問題を修正
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* プレイヤーが死ぬとAngler Questのメッセージウィンドウ内の釣りアイコンが消える問題を修正
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* Key of Light・Key of NightでMimicを生成した際に、Chestのグラフィックがその場に残っていたのを修正
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* Betsyがアイテムを落とす確率が半分になっていたのを修正
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* 視点を動かすアイテムを使用すると、Depth Materが誤った高さのバイオームを表示する問題を修正
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* Cool Whipで出現するSnowflakeがCritterやTarget Dummyを攻撃しなくなった
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* Cool Whipで出現するSnowflakeが、プレイヤーが死ぬかワールドを出ても消えなかったのを修正
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* Exquisitely Stuffedバフが遠距離ダメージ増加の効果を与えていなかったのを修正
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* Oceanの下の洞窟の部分でOceanのCrittersが出現していたのを修正
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* Lava Lampをテーブルに置けない問題を修正
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* Mini Minotaurが適切にアニメーションしない問題を修正
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* NPCのHappinessテキストのスペルの問題と文法上の問題を修正しました。
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==ver 1.4.0.2 2020年5月17日==
==ver 1.4.0.2 2020年5月17日==

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